Tweede onderzoek bezuinigingen

Bezuinigingdonderdag 01 september 2016

De gemeente Goes moet tenminste 3 miljoen euro bezuinigen en betrekt hierbij de inwoners, ondernemers en instellingen. Iedereen die mee wil denken over de bezuinigingen kan vanaf vanmiddag (17.00 uur) tot 12 september een vragenlijst invullen via de website www.goes.nl.

Peiling en inwonersavond

Het bezuinigingstraject bestaat uit meerdere fases. In april kon men al meedenken over de toekomst van Goes door het invullen van een vragenlijst en het bijwonen van een inwonersavond. In deze tweede peiling leggen we concrete bezuinigingskeuzes voor.

Welke bezuinigingen Goes uiteindelijk kiest, wordt bepaald op 10 november tijdens de ‘begrotingsraad’. Het gemeentebestuur maakt uiteindelijk deze keuzes.

Hulp bij invullen

Omdat niet iedereen een digitale vragenlijst zal kunnen of willen invullen, zetten we ook een aantal personen in die hierbij kunnen helpen. Tijdens de openingstijden van het stadskantoor kunnen mensen zich hiervoor melden bij de receptie. Ook staan er onderzoekers met tablets klaar op dinsdag 6 september op de Grote Markt en op vrijdag 9 september bij de Jumbo aan de Marconistraat in Goes (beiden vanaf 10 uur), om de vragenlijst ter plekke met mensen in te vullen.

Goes bezuinigde de afgelopen jaren ruim twaalf miljoen euro door onder andere beter te organiseren en bestaande budgetten te verkleinen. We maken dit jaar een begroting voor de periode 2017 tot en met 2020 waarbij we eventuele tegenvallers in de toekomst kunnen opvangen. Kijk voor meer informatie over het bezuinigingstraject op www.goes.nl/bezuinigingen.

Voor volledig informatie klik svp HIER