DV 23 december signeert het SGP kamerlid K. van der Staaij zijn nieuwste boek 'Goede gesprekken' bij Boekhandel & Uitgeverij De Ramshoorn te Goes.

KvdSmaandag 19 december 2016

We nodigen u hartelijk uit van uw belangstelling blijk te geven. Ook als u het boek al aangeschaft hebt, bent u van harte welkom. Dan kunt u het door u gekochte exemplaar meenemen om te laten signeren.

DV 23 december signeert het SGP kamerlid zijn nieuwste boek 'Goede gesprekken'bij Boekhandel & Uitgeverij De Ramshoorn te Goes.

Programma

1.    16.00 welkom op 1e verdieping boekhandel De Ramshoorn. U krijgt koffie, thee of limonade en een Zeeuwse bolus

2.   16.00 – 16.20 Kees van der Staaij vertelt over zijn werk als fractievoorzitter van SGP aan de hand van enkele gevoerde gesprekken

3.    16.20-16.30 Beantwoording van gestelde vragen

4.  Na 16.30 signeren en ruimte voor goede gesprekken

5.   17.00 einde signeersessie

Vriendelijk verzoek: wilt u per omgaande laten weten wanneer u denkt te komen? We kunnen dan een plaats en een traktatie voor u reserveren.

Ja, wij komen op DV vrijdag 23 dec. en hopen om kwart voor vier aanwezig te zijn.

Naam: ............................................

Aantal personen: .........................

Goede gesprekken in boek Kees van der Staaij

Locatie: Boekhandel De Ramshoorn

Lange Vorststtr. 21

4461 JL

Goes

De standpunten van landelijke politici zijn vaak wel bekend, maar hoe zijn die overtuigingen gevormd? Met wie praten de politieke smaakmakers erover, welke mensen hebben invloed op hen?

SGP-fractieleider Kees van der Staaij stond in de voorbije jaren in de frontlinie van de Haagse politiek. In Goede gesprekken doet hij verslag van tien ontmoetingen met mensen die ieder op zijn of haar eigen manier indruk op hem hebben gemaakt. Zoals opperrabijn Jacobs.

Wat betekent een wekelijkse rustdag voor hem en wat doet het steeds feller wordende antisemitisme met de joodse gemeenschap? Of relatietherapeut Grethe van Duijn, over het versterken van liefde en trouw in relaties en het effect daarvan op kinderen en de samenleving. En waarom noemt cabaretier Claudia de Breij zich een kind van de christelijke traditie? Maar hij spreekt ook met zijn eigen vader, over zijn opvoeding en welk stempel die op zijn leven drukte.

In deze veelzijdige, inspirerende gesprekken, elk met een bijzondere persoonlijke kleur, waarin op zoek gegaan wordt naar gedeelde waarden en levenswijsheid, wordt duidelijk wat Kees van der Staaij boeit en motiveert om in Den Haag te vechten voor zijn idealen. Kees van der Staaij (1968) zit sinds 1998 namens de SGP in de Tweede Kamer en is sinds 2010 politiek leider van die partij.

Goede gesprekken in boek Kees van der Staaij

SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij liet zich voor zijn nieuwe boek 'Goede gesprekken' inspireren door onder andere cabaretier Claudia de Breij en opperrabijn Binyomin Jacobs. Donderdag werd het boek gepresenteerd. "Als je rustig gaat zitten en gaat doorpraten, kom je dichter bij elkaar", aldus Van der Staaij. "In een goed gesprek luister je naar de ander, wat hem of haar beweegt."

Zo ging Kees van der Staaij in gesprek met Claudia de Breij over wat haar raakte in een tweet die de SGP-leider verstuurde naar aanleiding van een debat. "Ik heb mijn best gedaan om in het debat over meemoederschap helder en scherp te formuleren waar we voor staan, maar ook om rekening te houden met gevoelens van mensen die hier gekwetst door kunnen worden. Daar ben ik oprecht geïnteresseerd in." Van haar heeft Van der Staaij geleerd om op te letten wat je de wereld instuurt via Twitter.

Het gesprek met de Somalische vluchteling Esther heeft Van der Staaij aan het denken gezet, omdat ze hier in Nederland niet vrij voor haar geloof kan uitkomen uit angst voor geweld van de Somalische gemeenschap.

Elk hoofdstuk heeft een link naar een van de tien geboden uit Exodus 20. Daarmee wil Van der Staaij iets van de blijvende betekenis van de geboden van God laten zien, maar dan op een indirecte en impliciete manier.

Toen Van der Staaij banaderd werd door de uitgeverij om een boek te schrijven, wist hij nog niet dat ook zijn politieke collega's Van Haersma Buma en Segers met hetzelfde plan bezig waren. Omdat partijen meer tijd hebben in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen, doe ze meer dan het uitbrengen van een verkiezingsprogramma, denkt Van der Staaij. Maar dit is volgens de SGP-leider niet de manier om nieuwe kiezers te trekken. Te gast zijn in een veelbekeken talkshow doet meer dan het uitbrengen van een boek. "Het is een aanvulling op het totaal."